Pages

Thursday, January 10, 2013

ඔබ සිත්ගත් ගීයක් මට දැනෙන හැටි - සැඳැ කළුවර කුර ගගාවිත් (දෙවන දිගහැරුම)

පෙම්වතෙකුගේ වෙන්වීම දරාගත නොහැකිවූ හුදකලා සිතකට නැගෙන සිතිවිලි රචනයකට නංවමින් ගැයෙන මේ ළයාන්විත ගී රාවය, සොදුරු හදවත් සලිත කරවන තරම් මියුරු හඩකින් ගායන කරන්නේ සංගීත් විශාරද නන්දා මාලනී ශූරිණියයි. මෙහි ගීපද රචනා කොට ඇත්තේ මඩවල එස් රත්නායක මහතා විසිනි.

සැබැවින්ම සුන්දරවූ ආදර ලෝකයේ ආදර දෙහදක ඇතිවන්නාවූ ළයාන්විත බැදීම්, ප්‍රාර්ථනා හා බලාපොරොත්තු එමටයි. සිතන පතන එවැනි දේ අප බලාපොරොත්තු වන ලෙසින්ම ඉටුනොවේ නම්, ආදර හදවත් තුළ උපදින්නේ දුකක් වේදනාවක්.  සැන්දෑ කලුවර දසතින් ගලා එන රාත්‍රියක් ඔබට සිහිවේ නම්;  ඒ රාත්‍රිය ඝන අදුරෙන් පිරී තිබේ. ඒ රාත්‍රිය නිසොල්මන්ය. හැගුම් බරය. එවැනි පරිසරයකදී තනිවූ ආදරවන්තයනට තම ආදරවන්තිය පිළිබදවත්,  ආදරවන්තියනට තම ආදරවන්තයා පිළිබදවත් ආදරණීය සිතුවිලි වලින් සිත පිරී ඉතිරී යයි. එහෙත් තමා ආදරය කරන ආදරවන්තයා තමා ළගනැති බව දැනෙන විටදී හුදකලා වූ සිත පාලුව නම් වූ ඝන අන්ධකාරයෙන් වෙලී සිතට නැගෙන්නේ සාංකාවක්.

"සැඳැ කළුවර කුර ගගාවිත් - ඔබේ පැල්පත මගේ දසුනින්
ඈත් වූ සඳ මගෙ සරා සඳ - තනිවෙලා මා තනිවෙලා ..."

ඇය තනිවී ඇත. සැදෑ කලුවර නම් වූ පාලුව, කාන්සිය හෙමින් හෙමින් ගලාගෙනවිත් හදවත නම් වූ ඇගේ පැල්පත ඇගේ ආදරවන්තයාගේ දර්ශනයෙන් පිරී යයි. නමුත් ඇය ලග ඔහු නැත. සිත තව තවත් සාංකාවෙන් පිරී යයි. අදුරු රාත්‍රී පරිසරය සිතට දැනෙන ඒ පාලුව, සාංකාව වඩ වඩාත් ත්‍රීව්‍රකරවයි. එහෙත් ඔහුගේ ආදරයෙන් වල්මත් වූ ඇයට ආදර සිතින් වල්මත් වී ශෝකීලාප දෙමින් විදදරා ගැනීම හැරුනු කොට කල හැකි අන් කිසිවක් නොමැත.    

"වළාකුළකුදු නොමැති අහසේ - මලානික වූ මගේ සිතුවිලි
ගල් ගැසී ඇත පාළු වී ඇත - අඳුර පමණක් රජවෙලා "

එකදු වළාකුලකුදු නොමැති අදුර පමණක් රජකළ, සුන්දර රාත්‍රියක, සද දෙස බලාගෙන සිහිල් පහස ලබමින්, එකල අප සිහින මැව්වේ සදාතනිකවම ප්‍රේමයෙන් බැදී සිටීමට. එහෙත් කාලය අපට බොහෝ දේ සිතන්නට ඉතිරි කොට තනිකම පමණක් උරුම කරමින් ඔබ මගෙන් දුරස් වී ඇත. අදින් පසු මා මගේ දිවියේ අලුත් මංඉසව් සොයා තනිවම සැරිසැරිය යුතුව තිබේ.

"ඔබේ ලෝකය මගේ ලෝකය - අතර ඇත්තේ රැයක් පමණයි
ගව් ගණන් දුර ජීවිතේ බර - මගේ හිස මත බරවෙලා...."

එහෙත් ආදරවන්තියක් වූ ඇය කිසිත් ලෙසකින් තම ප්‍රේමවන්තයා කෙරෙහි ද්වේෂයක් ඇති කරනොගනී. සියලු වේදනා විදදරා ගැනීම හැරුනු කොට...ඔහු වෙනුවෙන් ඇයට කළහැකි කිසිවක් නොමැත. ඒ අදුරු රාත්‍රියේ ඇගේ ශෝකීලාප හැගුම් මුලු පදවැල් පුරාවටම ලයාන්විත හඩින් ගැයෙද්දී අප නිතැතින්ම ඒ රාත්‍රිය තුළ විරහවෙන් වේදනා විදි මනසකින් සන්තර්පනය වේ.

සැඳැ කළුවර කුර ගගාවිත්
ඔබේ පැල්පත මගේ දසුනින්
ඈත් වූ සඳ මගෙ සරා සඳ
තනිවෙලා මා තනිවෙලා ...

වළාකුළකුදු නොමැති අහසේ
මලානික වූ මගේ සිතුවිලි
ගල් ගැසී ඇත පාළු වී ඇත
අඳුර පමණක් රජවෙලා

සැඳැ කළුවර කුර ගගාවිත්
ඔබේ පැල්පත මගේ දසුනින්
ඈත් වූ සඳ මගෙ සරා සඳ
තනිවෙලා මා තනිවෙලා ...

ඔබේ ලෝකය මගේ ලෝකය
අතර ඇත්තේ රැයක් පමණයි
ගව් ගණන් දුර ජීවිතේ බර
මගේ හිස මත බරවෙලා....

සැඳැ කළුවර කුර ගගාවිත්
ඔබේ පැල්පත මගේ දසුනින්
ඈත් වූ සඳ මගෙ සරා සඳ
තනිවෙලා මා තනිවෙලා ...

මා සිත්ගත් ඒගීතයට ඔබත් කැමතිනම් පහත සබැදියෙන් රසවිදිමින් මේ සොදුරු නවතැනේදී ගීතවත්ව සමීප වෙමු....



No comments:

Post a Comment